8 دليل شكست افراد در نتورک مارکتینگ

براي موفقيت در تجارت نتورک مارکتینگ ، جلسه هر فرد با خودش ، موثرترين جلسه اوست. تا روي کار خودش تمرکز کند و بپرسد: «الان در کجاي اين کار قرار دارم؟»

هشت دليل براي شکست افراد در اين حرفه وجود دارد :
۱- جدي نگرفتن کار:
فکر ميکنند که اين يک کار موقت است يا کار کسانيست که شغل ديگري ندارند که انجام بدهند . اما بايد توجه داشته باشيم که چيزي به نام تجارت موقت نداريم ! بلکه تاجر موقت داريم ! اغلب کار را جدي نميگيرند چون همه فکر ميکنند که براي راه اندازي يک تجارت موفق نياز به سرمايه‌ بالايي دارد . خيليها ميگويند امتحان مي‌کنم اگر خوب از آب درآمد آن را جدي خواهم گرفت . داشتن چنين چهارچوب ذهني مثل اين است که يک تاجر بگويد که من در يک نانوايي سرمايه گذاري مي کنم اگر خوب بود سپس آن را جدي ميگيرم . پس اول بايد جدي گرفت و بعد بايد پولدرآورد
بهترين کود براي يک مزرعه جاي پاي دهقان است . يعني بايد در آن مزرعه قدم بزند و کار کند و شخم بزند و آبياري نمايد .

۲- شک (Doubt):آفت اين تجارت است . اين کار ايمان ميخواهد .(مثل هر کار ديگري) در اين کار با وجوديکه هنوز خودتان چکي نگرفته ايد به خاطر اينکه طرح را ديده ايد ، حس کرده ايد ، شاهد موفقيت ديگران بوده ايد ، سپس ايمان آورده ايد .
به افراد تازه کار هشدار بدهيد که از منفي بافان و رويادزدان دوري کنند . وارد مشاجره نشويد مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشيد و :
                                       

 واقعا از منفي بافان دوري نماييد 


اين افراد در حقيقت با منفي بافي خود ميگويند: تو چطور به خودت جرئت ميدهي فکر کني که ميتواني برتري داشته باشي درحاليکه مثل ما هستي ؟


در عوض به افرادي نزديک شويد که عاشق اينکار هستند. بعد از يک مدت ، همه افرادي که به شما ميگفتند «نــه!» وقتي موفقيتهاي شما را ببينند ، به شما نگاه ميکنند و ميگويند که کار خوبي است .

(توضيح اينکه: دوري از منفي بافان خيلي جاهاي ديگر هم توصيه شده است. مثلا در تعليمات مذهبي  به مردم کم اطلاع گفته ميشود که از کفار دوري کنيد و کتابهاي ضاله را نخوانيد اما از افراد عالم و صاحب نفوذ ميخواهند که برعکس بياييد و با کفار بحث کنيد . (پس بايد دقت کرد که وارد مشاجره نشويد مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشيد)

به جاي دلسرد شدن به موفقيت فکر کنيد. به باور فکر کنيد و بگوييد چرا فلاني ، موفقيت را درک نکرد . اگر شما را پس زدند به دليلش فکر کنيد .
شما معيار اصلي شبکه خودتان هستيد و چه بخواهيد و چه نخواهيد روي آن شبکه نفوذ داريد .
پس هر چيز منفي را به سمت بالا و هر چيز مثبتي را به سمت پايين هدايت کنيد و خيلی مهم است ((Negative UP   &   Positive Down

(اگر زيرمجموعه هايتان شما را منفی ببينند ، اين منفی و نااميد بودن شما به زيرمجوعه تان(همانند سازي)duplicateميشود . آنها هم زير مجموعه هايشان را دو برابر نا اميد ميکنند)

۳- کساني که براي آموزش ديدن در اين تجارت وقت نميگذارند:براي موفق شدن در اين رشته بايد تمام جوانب آن را مطالعه نمود. هر چه بيشتر بدانيد ، مسلطتريد . تا آنجايي که ميتوانيد در مورد شرکت چيز ياد بگيريد. مثلا: چرا شروع به کار کرده؟ ... چرادر هنگ کنگ؟ ...مديرانش چه کساني هستند؟ ... چطور توانست با ضرابخانه سلطنتي استراليا همکاري کند و ۳۰۰۰ شرکت در حال حاضر در دنيا از اين طريق فعاليت مي‌کنند .
هر چه بيشتر بدانيد اعتماد به نفستان بالا مي‌رود. پس خود را از منافع و امتياز آگاهيها محروم نکنيد .

۴- فکر ميکنند که اين کار ، راه سريعي براي پولدار شدن است:اگر يک سازمان بزرگ با چکهاي بزرگ ميخواهيد؛ بايد يکسري فداکاريهايي هم انجام بدهيد . مثلا از چند تفريح و مهماني و ... چشمپوشي کنيد. بايد بهاي موفقيت در اين کار را حساب کرد .
در اين کار بايد ديگران را براي ليدر شدن پرورش داد و اين کار زمان ميبرد. پس اين حرفه پولدرار است (۱۰۰٪) اما نه به سرعت !

۵- خيليها هستند که تمرکز ندارند:تمام افراد موفق تمرکز دارند . قانون اول مبارزه میگوید که تمرکز همان قدرت است. Levi Strauss با دوخت شلوار جين به همه جا رسيد و فقط جين توليد کرد. البته به تازگي پيراهن هم دوخت اما بعد از حدود ۱۳۰ سال توليد جيـن! چيز زيادي بلد نيست درست کند اما جين را خوب بلد است !

۶- نميدانند که چطور ديگران را پرزنت کنند: اگر نتوانيد کارتان را معرفي کنيد ، کسي شما را جدي نميگيرد . اگر مشتري خودتان را بياوريد در جلسه بدون آنکه خودتان بتوانيد معرفي کنيد ، فکر مي‌کند که شما کار را جدي نگرفته ايد . البته قرار نيست که همان اول بتوانيد معرفي کنيد اما بعد از چند ماه بايد بتوانيد و اگر بتوانيد ، مشتري مي‌داند که شما کار را جدي گرفته ايد .
پس چگونگي معرفي کار را ياد بگيريد و آموزش بدهيد .

۷- آينده را نگاه نميکنند(فقدان آينده نگري): يعني فقط امروز را ميبينند . وضع مجموعه را در ۶ ماه آينده در نظر بگيريد . آينده شما در آينده بستگي به کارهايي دارد که در آينده انجام ميدهيد يا نه ؟
۵ سال ديگر بالاخره ميرسد چه امروز به فکرش باشيد و چه نباشيد . آينده به شما خيره شده است . شما ميخواهيد چه کار کنيد ؟

۸- کسي که شکست ميخورد بينش ندارد: به آدمهاي بدون بينش اميد نبنديد . بدون بينش انسان از بين ميرود . بينش انسان را به تکاپو وا ميدارد . بينش به انسان جسارت ميدهد . بينش کاري که هر روز انجام ميدهيد را متنوع ميکند . اگر مي‌خواهيد در کاري موفق بشويد اول مشحص کنيد که هدفتان چيست و چه چيزي را هدف گرفته ايد ؟



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: